Get Inspired to Change

F5 Box is geen traditionele conferentie. Het is een combinatie van kennisuitwisseling en inspiratie waarbij alle deelnemers worden aangemoedigd om vragen te stellen en aan de discussie deel te nemen.

Stel je een debat voor, inspirerende gesprekken en de mogelijkheid om nieuwe mensen te ontmoeten - alles in één pakket. Met F5 Box nemen we afscheid van saaie slide-decks en tijdrovende colleges.

F5 Box is gratis voor alle leden van F5 Networking.

Ben je nog geen lid maar wil je er graag bij zijn? Neem dan contact op met onze Network Manager Charlotte op telefoonnummer +31(0)202623667.

De volgende F5 Box:

De strijd om talent is heftiger dan ooit maar welk talent trek je aan? Je kan geen krant omslaan zonder te lezen dat millennials narcistisch en lui zijn; generatie X cynisch en moe is en de babyboomers wachten op hun pensioen. Toch is uit onderzoek gebleken dat dit simpelweg vooroordelen zijn en iedere generatie zijn invloed op de arbeidsmarkt heeft achtergelaten.

Over enkele jaren zal meer dan de helft van de arbeidskrachten uit millenials bestaan. Het is voor organisaties en leidinggevende essentieel om zich hierop voor te bereiden. Alleen organisaties die hierop inspelen, zullen de meeste potentie uit hun mensen en zo hun organisatie halen. Millennials zoeken veelal naar authenticiteit, zelfontwikkeling en verbondenheid. Door te investeren in employer branding trekken organisaties talent aan. Echter niet iedere organisatie heeft er belang bij om hierin te investeren en kunnen zich beter op andere factoren richten om talent aan te trekken.

Veelal wordt aangenomen dat millenials het niet meer doen voor de poen. Demografische ontwikkelingen zorgen er wel voor dat salaris nog een grote rol speelt. Zodra aan de basisbehoefte wordt voorzien speelt werkgeluk een steeds grotere rol. Vandaar dat de gig-economie groeit met nu al meer dan één miljoen ZZP’ers in Nederland. Kunnen organisaties beter meegaan in de gig-economie en projectmatig mensen inhuren of er alles aan doen om talent te behouden?

Om nieuwe inzichten over deze uitdagingen te delen en onze aannames uit te dagen hebben we twee vernieuwende sprekers uitgenodigd; Kilian Wawoe, Organisatiepsycholoog en Human Resource Management Assistant Professor op de Vrije Universiteit van Amsterdam en Itamar Sharon, auteur van het boek Happyholics en oprichter van GeneratY. Als moderator hebben we wederom Jerre Maas ingeschakeld die ons zal uitdagen om nieuwe standpunten in te nemen.

Kilian Wawoe
Dr. Kilian W. Wawoe werkte 11 jaar bij ABN-AMRO Bank waar hij verschillende Senior Human Resources functies in o.a. Nederland, Monaco, België en India bekleedde maar nam ontslag omdat hij anders zijn onderzoek naar risicogedrag in de bankwereld niet kon publiceren. In 2017 verscheen zijn meest recente boek 'Het Nieuwe Belonen', waarin de theorie en de praktijk van het belonen en beoordelen uiteen wordt gezet. Thans werkt hij als docent Human Resources Management aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Kilian doorbreekt de kloof tussen wetenschap en praktijk en maakt daarmee talent management voor organisaties toepasbaar. Uit zijn ervaring is het belangrijk om niet alleen te kijken naar wat medewerkers willen maar ook wat ze kunnen.
Itamar Sharon
Itamar had een veelbelovende loopbaan maar er knaagde iets. Hij zag veel generatiegenoten worstelen met hun autonomie en vastlopen in organisaties die kennelijk nog niet toe waren aan de 21ste eeuw. Nu is hij een echt happyholic en helpt organisaties om alle potentie uit hun millennials te halen. Hierover schreef hij een boek ‘Happyholics’ waarin hij stelt dat er een nieuwe generatie werknemers zijn die op zoek zijn naar geluk en zingeving. Happyholic zijn heeft veel voordelen; ze zijn bijvoorbeeld productiever en efficiënter maar hier moet je als organisatie en leidinggevende wel wat voor doen! Dit en meer zal hij 17 oktober met ons delen. Naast Happyholic coach en trainer is Itamar ook co-founder van GeneratY en trainer bij Leeuwendaal.
Jerre Maas
Jerre Maas zal de moderator van de dag zijn. Jerre heeft na zijn opleiding tot sociaal psycholoog zijn passie gevonden in het ontwikkelen naar online oplossingen voor diverse vraagstukken. Zijn sociaal psychologische bril is hierin het vertrekpunt. Met een creatief team ontwikkelt hij campagnes voor o.a. RTL, KLM en Spotify. Daarnaast heeft Jerre een passie voor spreken en presenteren. Met zijn energie, enthousiasme en kritische blik zal hij ervoor zorgen dat de sprekers een spetterend debat zullen voeren!

Location:
The Conscious Club
Lauriergracht 142
1016 RT Amsterdam

 

 

Aanmelden of account aanmaken

Aanmelden of account aanmaken

Welkom terug,

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Maak een account aan...

Een nieuw wachtwoord is onderweg. Check uw email

Terug naar login